tisdag 25 november 2014

Karlstad Universitet KAU

KAU
En plats att förkovra sig i när det gäller kunskap av många de slag.
Här trivs jag gott när jag har möjlighet att vara här.
Det är något speciellt med studiemiljöer.

Själv avslutade jag mina studier här jul 1995 och då var det högskola. 
Just nu deltar jag i en kurs som handlar om Läsförståelse, intressant.

När jag gick här var det en jättestor högskola, tyckte jag.
Men jag uppskattar till att det då endast var en tredjedel så stort som det är nu.


 Kunskapens stig eller bara grusgång?

Jag begriper mig inte alls på denna staty. Kanske ska det förställa någon sort ben vi har i kroppen. Vilket/vilka i så fall?
 

 Kerstin och Lotta går mot kunskapens boning.

Studenter är miljömedvetna, måna om sin fysik och fattiga. 
Vilket fordon passar då allra bäst? 
Naturligtvis cykeln.

Så mycket kunskap.
Här är en kunskapens trappa.
Bara att ge sig på den och du blir "klok som en bok".
Är en bok klok? Inte vet jag :-)

/ Mona

1 kommentar:

  1. Kul att återse kunskapshuset, jag läste in en kurs på halvfart kvällstid, 94 o 95. 2000 läste jag in Social Kompetens om 5 p, då var det universitet! Det där benet är troligen en hopslagning av flera ben, höft och lårben kanske??

    SvaraRadera