fredag 2 januari 2015

Del 1 Kuba - bilarna (del 1)

Bilder som inte är helt tydliga alla gånger, endera var bilarna i farten eller så var jag "i farten"/stressad.

Vi var överraskade över att det var så många bilar kvar sedan 50-talet och tiden innan revolutionen. Bilarna som lämnade kvar ... 
Vi tröttnade inte på att titta på bilarna heller.
Titta på den ...
Se den ...
Men kolla ...
...

Många, många körde taxi














 Hästkrafter






 Jo då, bilen startade så de kom iväg när ljusen slog om till grönt.










 Motorstopp eller bara en paus?


 Ordning och reda vid trafikljusen.


 Någon ska flytta och lyckas lasta en hel soffgrupp i en lada/vaz. Själv skulle jag aldrig komma på idén att försöka använda en lada/vaz som flyttbil vad det gäller möbler. Imponerande!





Jo, vi såg en och annan skruva ...






 Å så lite skruva



 Diesel kostade ca 1 dollar
Det var diesel som bilarna tankades med.




 Bensinstopp, tankning pågår.





 Bilen här ovanför är lite av min favorit, bland många andra :-)





 En stor karl i en liten bil.
En liten charmig bil, tyckte jag.





 Blir nog fin om jag blir lite uppiffad.
Känner mig lite krasslig, dammig och ringrostig just nu.




 Här står jag och ser ledsen ut.




 Alltid ordning, reda och lugnt vid trafikljusen (trafiken var lugn över lag faktiskt).
Trafiken flöt på fint. Det fanns tidräknare vid rödljusen så man kunde alltid se hur lång tid man hade på sig innan ljusen bytte färg, gällde även röd och grön gubbe. Jättebra system.






Man tager vad man haver ...
... om man inga bromsar har.
Jag tror nämligen att detta är handbromsen.

Hade sammanlagt ca 240 bilbilder med mig hem i min kameror. I detta inlägg är det ca 70 st.
Fortsättning följer i fler inlägg.

/ Mona

1 kommentar: