måndag 5 januari 2015

Del 5 - Kuba, mera "litt-tå-hôrt-i Havanna"

Visar här i del 6, en salig blandning av vår semester på Kuba.
Än så länge är vi i huvudstaden Havanna som är i sämre skick än vi trodde.
Människor är fattigare än vi trodde också. 

Fler yngre par tar kontakt med oss för att berätta om sin stad och samtidigt troligtvis är någon sorts inkastare till något ...

Vi rekommenderar absolut folk att åka till Havanna.


Några bilder från Hotell Havanna Libres poolområde.
Vi har uppmanats att handla den kubanska cola istället för den importerade.
Sisten i är en badkruka.
Marcus behöver jobba på snyggare benföring.

Mojito, en mycket svalkande, syrlig och god kubansk drink.

Revolution -59
Det var då tiden stannade i detta land.
 Revolutionsmuseet

 Che Guevara, Fidel Castro och Martinez (siste namnet har vi kanske fel)

Martinez och Che Guevara

Havanna
 Grå, grå, grå ...

 Så orenoverat och lämnat till sitt öde så buskarna växer i huset.

Så vackra lyktstolpar.

"Klotter"

 Vårt hotell är den höga byggnaden till vänster i bild. 
Vi hade en fantastisk utsikt och trivdes gott.

Jag hade ganska god kläm på Havannas kartbild och det tror jag berodde på att jag hade en överblick för att vi bodde så högt. Jag är ju i vanliga fall helt felvriden i huvudet när det gäller lokalsinne. Men icke i Havanna.

Vill också berätta att jag är mycket höjdrädd. Men jag är tydligen mer nyfiken med kameran för jag ville ju absolut fotografera utsikten så därför rörde jag mig ganska obehindrat på vår lilla smala 2 kvadratmeterbalkong, när jag hade vant mig.

 Ett hyreshus i en förort eller lite nyare stadsdel.


 Denna dam gick omkring med en (grädd-)tårta.

 Jag blir lite ledsen över allt trasiga.
Många människor är ju också fattiga och trasiga.

 Se allt det vackra bakom det slitna.

 Denna bilden har jag tagit från vår balkong. Köttförsäljning.



En och annan turistande fotograf :-)

Tycker själv att jag ser mycket mer proffsig ut som fotograf än vad bilderna visar.

Jag kommer att lägga upp del 6 också, så småningom.
Kanske ses vi där!

/ Mona

1 kommentar:

  1. Flickan i Havanna.... hon läser kartan hon ... överblicken ger perspektiv.

    SvaraRadera