söndag 10 maj 2015

Morgonpromenad på Kolsnäs i Sunne lördag 9 maj

Vaknade tidigare än väntat.
Har sovit gott på Selma SPA hotell.
Solen skiner,
vårmorgonen bjöd in till en promenad.

Bilderna tagna från mitt hotellrumsfönster. 





Då har  min morgonpromenad börjat
 Än har inte badsäsongen börjat.

Snart kommer tåget.
Kolsnäsuddens camping vid Frykens strand. 



En och annan mås höll mig sällskap.
Jag tycker måsar gör sig bra på bild.
Fina fåglar. 




 Sitter ner en stund och njuter av uppleva naturen på Kolsnäs.
En perfekt start på dagen.

Sömniga vitsippor.

 


 " Måsch, måsch! "


Golfbana där på andra sidan.

Selma Spa där borta vid skogskanten.
Ett fantastiskt trevligt SPA-hotell,
där jag har sovit så gott i natt. 

Jag har ingen lust att ta ett bad,
men att sitta ner och njuta morgonen passar mig bra. 

 En barntom lekplats.

Sundsbergs museum
ligger precis bakom "Hotell Selma på andra sidan vägen" 
 






Vägval ...
 ... och jag väljer vägen rakt fram.
Jag ska över bron.
Frukosten och kollegor väntar.
Sen ska det arbetad några timmar innan hemfärd.

Tack Maria, Sirill, Lotta, Sandra och Marianne för trevliga dagar tillsammans, både jobb och icke jobb.

Om du har vägarna förbi Sunne så rekommenderar jag att du stannar till.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar