lördag 20 juni 2015

Del 1 - Ett dygn på bohuslänska Käringön 14-15 juni

Här kan du lyssna till Harry Brandelius som sjunger om 
Ungmön från Käringön
inspelad 1940 

 Personalen från Gärdesskolan åker till Käringön söndag 14 juli. 
Vi åker båt från Orust och vidare till Käringön .
Söndagen är en fridag
men arbete väntar på måndag.
Trevligt med miljöombyte på arbetsplatsen.

Båtresorna tur och retur och de bilder jag tog då.




Ingen jag/vi känner men hon verkar också vara fotointresserad.




 Nu är vi alltså på väg.
Å solen skiner från en blå himmel.
Detta kommer att bli jättetrevligt.


Ulrika gillar verkligen att lapa sol, tar alla tillfällen som ges.




 Vi är fler som fotograferar.


 

Käringön
Äntligen är vi framme
Jag är ingen van skärgårdsöbesökare så jag ser med stor spänning och nyfikenhet fram mot denna vistelse. 

 Hamnen





Länk till fakta om Käringön

 Vi bor på det jättefina och fräscha vandrarhemmet Logi&bastu.
Ett boende jag verkligen rekommenderar.
Sängen var jätteskön att sova i.

Detta får vara nog ang Käringö för nu.
Återkommer med del 2 vid ett senare tillfälle.

/ Mona 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar