tisdag 26 januari 2016

Åsså ha jâ vôre i Karlsta å fotograferat vintern


Vinter i Solas stad, Karlstad

 Mariebergsviken.
Skulle haft med mina långfärdsskridskor.
 
En nedisad kvarglömd hjälm vid Mariebergsskogens skridskobana.

 Vägen från Mariebergsskogen ut till fågeltornet.



 Där borta inne i viken ligger Värmlands residensstad Karlstad.


 Fågeltornet till vänster

 Snökristaller på hög i långa rader
och av dessa blir jag så glader.

 Hallå alla barnen!
Var är ni?
Vill ni inte åka skridskor med oss idag?
Jag tycker allt att Mariebergsskogens pingviner ser lite ensamma och sorgsna ut.

 Mariebergsskogens väderkvarn

 Bääää, på dig herr getabock!




Hej från mig i soliga vintriga Karlstad!

Bilderna är helt oredigerade då jag glömde göra detta.

/ Mona

2 kommentarer:

  1. Tack. Jag som tyckte att bilden var misslyckad och tänkt att kasta den :-)

    SvaraRadera