söndag 31 januari 2016

Bysjön runt 31 januari 2016

Söndag 31 januari
En solig och härlig dag
Temperaturen ligger runt nollan
Snön lyser med sin frånvaro
Fåglarna kvittrar nästan vår
Bysjöns is "sjunger" högt och ljudligt

Jag börjar min tur vid Eda Skans
Välkommen innanför vallarna

Redo om norsken kommer
 
 Brunnen

Utsikten från Skansen, Bysjön

 Öna heter halvön längre in i bilden

Vittensten
Vita huset mitt i bilden är Stockebo och där bor min lillasyster Camilla med sin man Lars Göran. Förr så låg Vittenstens skola på den platsen
 
 
Å så blickar vi åt andra hållet 
 Haga och Västby

 Det finns ingen vinterkänsla i dessa bilder trots att det är 31 januari, en riktig vintermånad. Det närmaste snö vi ser, är de vita plastbollarna som ligger på "jâla" och ser ut som stora snöbollar.


Resan runt Bysjön fortsätter
 
Nu är jag i "nolare äen" av Bysjön



Lerot badplats nästa

 Valfjällets skidbackar har snö i alla fall.

Än är det inte badvänligt i Lerot

Kör lite vidare
och gör ganska snart ett stopp till 

Haganäsets camping

Påminner lite om en golfbana.
Här slutar dagens bildkavalkad.
Nu väntar lite umgänge med min systers 3 underbara barnbarn, naturligtvis de vuxna på Stockebo också
och en kopp kaffe.
 
Hej för nu!
 
/ Mona

 
 

1 kommentar: