måndag 27 juni 2016

Gofika på Björknäs i Arvika

Kan inte annat än rekommendera ett besök på detta trevliga café som ligger vid Glafsfjorden i Arvika.

I mitt sällskap finns Anita & Boo Sandström och Tove & Ulf Johansen. Alla bor vi grannar på Skog i Åmotfors, där vi trivs gott med både plats och varandra.

Vårt gofika består av räksmörgås, passionsfruktsmoussetårta och kaffe.
Så gott! 
Mums!

Tack till Boo och Anita som bjöd mig på detta goda.

Café Björknäs


 Sommarkyrkan
Arvika på andra sidan viken

Boo bjuder mig och Anita på fin sommarmusik.
 
 En fantastisk fin altartavla


En riktigt vacker och äkta sommarbukett.
 
Nu är det dags att njuta av gofikat
 Perfekt väder för att njuta utomhus
 
 Innan vi åker hem till Skog igen så tittar vi på utsikten från Storkasberget.
Också en plats väl värd att besöka.
 
 Det finns en segelbåt där nere på Glafsfjorden.

 Där nere är Arvika med Trefaldighetskyrkan till höger i bild.
 
Med dessa bilder tackar jag mina grannar för en trevlig eftermiddag tillsammans.
 
/ Mona

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar