söndag 19 juni 2016

Nora, en fantastisk fin stad - juni 2016

Jag rekommenderar verkligen ett besök i Nora, 
om du inte redan har varit där.
Har du varit där så rekommenderar jag ett återbesök.

Nu har jag bara besökt "gamla" stadsdelen
och den är ju underbar.
Fantastiskt trevligt och fint med Nora sjön, 
alltid fint med vatten.

 Här finns glasscaféer som är ett måste att besöka.
Så gott med glass.


 Norasjön






 Gissar att det här har varit dörren in till polisstationen då ordet polis syns till vänster om dörren
.



 Fåglar matas av två killar.

Motorväktare på plats.

Jag har absolut inte sett alla Sveriges järnvägsstationer men Noras station måste vara någon av de vackraste.
 Slottslikt


 Ser väldigt "snett å skackt" ut.



Kanske har jag, med mina bilder, 
lyckats göra dig nyfiken på att göra
ett besök i denna stad som finns i Närke.

/ Mona
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar