tisdag 28 juni 2016

En yttepytte liten del av Koppom 2 juni 2016

Medan Marcus äter sin del av 9ornas avslutningsmiddag på Hiernskolan så roar jag mig med mitt.
Jag cyklar runt i Koppom och letar stolpar i väntan på att jag ska köra hem kostymen, dock inte på cykel. 
Cykeln hänger jag sen på Volvons dragkrok, kostymen i baksätet och Marcus försvinner ut i sena varma goa sommarkvällen.
Vilken underbara känsla av LYCKA att sluta grundskolan och ha ett helt härligt sommarlov och livet framför sig.

Passar på att föreviga några detaljer i Koppom, Skönnerud, Beted eller vad det nu heter. 
För en icke infödd så är alla bilder tagna i Koppom.


Provar olika skärpedjup

 En gång i tiden en järnväg och järnvägsstation.
Nu en perfekt cykelväg. 
Cykelvägar är fantastiska och säkra att cykla på, borde vara lag på att det skulle finnas sådana överallt.
Åt ena hållet så kan du cykla/gå till Skillingmark och åt andra hållet till Sulvik.
Bilder från en sådan cykletur kommer i annat inlägg.
Ca 20 km längs fina vatten från Rosariet i Koppom till Skillingmark.
Perfekt dagstur på cykel.
Glöm inte ta med fika.

 Hej, hej! vinkar Mumin från Edas alldeles egna Mumindalen.

 En grön och skön dal.
 Allt för nu.

/ Mona 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar