lördag 8 juli 2017

Noresund golfbana och omgivning 4 juli 2017

Börjar promenaden vid sidan av golfbanan

Närmar mig golfbana
Sjön heter Hugn


 

Vattenhinder i banan och Hugn/Noresund


Rallarrosor i sol och skugga

Spännande himmel som lovar oväder.
Jag kan höra åskan mullra.

Åt detta håll bjuds himmelsk dramatik ...


... men bakom mig, över Hugn är himlen lugn och harmonisk precis som en sommarkväll ska vara.


Lugnt på golfbanan denna em och kväll, troligtvis beror det på vädret som molnen utlovar.


Rangen

Här övas det puttar.


"Skarbolsvika"


Noresund, ett övergivet ålderdomshem som nu är omgärdat av den vackra golfbanan.




Annexen är renoverade och du kan hyra ett rum.

Många stora bollar är det på Skarbols "jâle"



Skuggbild på annex.

Visst kan jag njuta av golfbanan även om jag inte golfar.
Idag bjöds dessutom mycket spännande på himlen, men varken regn eller åska kom i min närhet.

/ Mona






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar