måndag 22 april 2019

Jag förflyttar toapapper ...

... både hit och dit.
Varför i hela fridens dagar gör jag på "dette viset"? Några förflyttningar är ju helt onödiga och andra nödiga :-)

* Förflyttning 1. ( affär - garderob )
Jag bär eller kör hem toapappret från Konsum här i Åmotfors. Jag köper det sällan i någon annan affär. Jag har gjort ordning en hylla i en garderob där toapapper, hushållspapper tvättmedel etc ska placeras.
* Förflyttning 2 ( garderob - skåp )
Vi har ett litet skåp under tvättstället där jag ställer in ca 10 rullar dvs tills det är fullt.
När jag var i en affär för ett tar sedan såg jag en pappershållare som jag ansåg mig inte klara mig utan. Perfekt att ha toarullar på.
* Förflyttning 3 (skåp - hållare på golvet )
Från skåpet flyttas 3 rullar till hållaren som står på golvet.
* Flyttning 4 ( hållare på golvet - hållare på väggen )
Från pappershållaren till toarullenhängaren på väggen någon dm ovanför.
* Flyttning 5( hållare på väggen - ändalykten )
Nu används pappret för det ändamål som är tänkt.
* Flyttning 6 ( ändalykten - kommen )
Pappret följer med spolvattnet ut  kommen.
* Den sjunde och sista flyttning, vilket inte jag har hand om.
Bajsbilen Pompido hämtar pappret en gång/år.

Vilket konstigt inlägg i bloggen, kan tyckas. Helt ointressant kanske, men det har fått mig att tänka till om mitt beteende då det gäller hanteringen av familjens toapapper. Är detta en normalbeteende? Vad är normalt? Ja det får bli ett annat inlägg om detta.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar