torsdag 29 september 2011

Godissugen


MUMS!

En av mina absoluta favoriter...

...kexchoklad är en annan favorit.
Fann dessa 3 nya smaker på Konsum, kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle provsmaka.
Jag kunde inte bestämma mig.
Som ni ser jag köpte alla tre.

Nu visade det sig, när jag pratade med tre killar utanför Konsum, att alla tre smaker hade funnits en längre tid på marknaden.

Måste smaka flera gånger för att kunna bestämma mig för vem som var godast.

Denna lilla artikel gillar jag
( Hemtrevligt nr 10 oktober 2011, sid 14 )
..." Forskare i Cambridge i Storbritannien har slagit fast att chokladälskare löper 37 procent mindre risk för att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar än icke-chokladätare! Och 29 procent lägre för att råka ut för en stroke. Å andra sidan får man väl räkna med en och annan fettvalk i stället... "
Jag kan inte läsa någonstans att det endast gäller mörk choklad, det kanske går lika bra med mina favoriter.

Ok, det kanske inte är bra att äta hur mycket choklad som helst, det kan ju finnas andra åkommor man kan drabbas av när det gäller för mycket av det goda.

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar