måndag 5 september 2011

På promenad i Brevik 4 september 2011


En alldeles underbar lite ö i Ränken.


Lite avundsjuk blir jag allt på denna lilla privata plätt.


Vackra rönnbär.
Kan det vara Hälle som syns långt där borta? Jag har inte det allra bästa lokalsinnet men Hälle ska ligga någonstans åt det hållet i alla fall.


Inte vet jag vad växten heter, men sjön är Ränken.


Hörru Mona, kan dâ vâre .... som ligger der borte på andre sia sjön?
Vad vet jag som har så dåligt lokalsinne.
Men vi är i Brevik vid klubbstugan, vilket jag är nöjd med att veta.

På bilden spejandes över sjön är Kerstin Axelsson. Kerstin älskar att dra ut mig på promenader när våra grabbar tränar fotboll. Inte alla gånger jag vill ge mig ut på promenad men hon tjatar så ........
Men trevligt har vi på våra små träffar ute i naturen.

Just nu pågår livlig diskussion mellan mig och Kerstin ( i flera dagar/träffar ) om vi ska eller inte ska ställa upp på tjejmilen nästa år. Jag behöver väl knappast säga att det är inte min idé och det är jag som har förslaget att vi/jag inte ska delta. Vem av oss är mest stönig? Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar