torsdag 29 september 2011

Höstlördag 24 sept 2011

Jag börjar denna härliga och varma höstlördag med en " stadsvandring " i Arvika.

Trefaldighetskyrkan i Arvika

 
Mycket vatten är det i Arvika.

Denna härligt färgglada rönn växer utanför badhuset i Arvika.

Jag fortsätter min härliga höstlördag med en långpromenad tillsammans med grannfrun Tove och kameran på Byskogen.

Jag står i Södra By och fotograferar Bysjön.
Den ena björken har haft mer bråttom med att bli av med sina löv än den andra.

" Gubben höst tänk nu målar han ... ", ja så
sjöng vi när jag gick på lågstadiet.

Höstens färger gör mig glad, de riktigt lyser upp.
Höstens mörker gör mig glad, "måste" då tända levande ljus.
Höstregn ( som inte varar för länge ) gör mig glad, då " måste " jag stanna inomhus och mysa.
Höstens varma soliga dagar gör mig glad, då  " måste " jag gå ut på långpromenad.
Höstens friska/klara luft gör mig glad, då " måste " jag gå ut och inandas den.
Hösten kyliga kvällar gör mig glad, "måste" då elda i kaminen och sitta i soffan och mysa.

Jag gillar hösten!
Ja, så är det!
Det är alldeles sant!

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar