söndag 19 februari 2012

Jag och min kamera är ute på promenad

En strålande eftermiddag med solnedgången framför mig. Jag promenerar mot Flogned.

Jag stannar till på "Norebroa". Dimman lägger sig i härlig mystik över sundet som binder samman Hugn och Ränken.


På Hugnsåsen lyser fortfarande solen. 



Jag hinner till Ånnebol i Flogned innan solen försvinner helt.
Det är säkert 35 år sedan jag gick Ånnebolsvägen, men det var hyfsat likt sig. 

Badplatsen i Flogned i vinterskrud och dimma.


Dessa två vackra hästar passerade jag på min promenad.


Jag skäms rejält när jag vänder och går tillbaka mot Åmotfors. Nu när solen är borta så blir det fort mörkt. Usch å fy, å ingen reflex eller ficklampa så det var så lagomt trevligt att gå där på vägrenen som heller nästan inte fanns.  

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar