lördag 4 februari 2012

På tur till Arvika

På min väg till Arvika stannar jag till vid Kolsjön för att titta på vintern.


 Jag stannar även till vid Sulviks rastplats. Det är vinter här också:-)




Anledningen till dagens resa till Arvika var Lilla VM i innebandy på sporthallen. Marcus spelar med sitt lag. Första matchen, mot Arvika, förlorade de med 2-7, andra matchen mot Nordmarken vann de med 8-6.  Duktiga gossar dessa ÅIF:are.

I väntan på ev  ytterligare en match eller hemfärd "gör jag stan".


Jag äter en god delikatesstallrik hos Am och Eva-Lis. Passar på att köpa med mig skrädmjölsknäckebröd från Lysvik och Värmlands solknäcke ( bakat i Karlstad ). Ska även bli spännande att smaka champangesenapen med honung. Rekommenderar ett besök på Am's café och delikatessbutik i Arvika. ( Jag vet inte namnet men ungefär så tror jag den heter )


Inte kan jag fotografera skyltfönster, det blänker från alla håll och kanter. Jag vill ändå säga att jag tycker Hedlunds blommors skyltning just i detta nu är jättefin. Ett fönster går i rosa och kärlekens tecken ev pga stundande Alla-hjärtans-dag.


Som sagt, inte kan jag ta kort av skyltfönster, det blänker alldeles för mycket. Men jag gillar alla härliga glaskulor som hänger i Guld och Gåvors fönster.




 Här, på Arvikas Gågata, står självaste Elis i Tasere och värmer ryggen i solen.

... å här står alla stolparna på rad. Du kan, långt där nere, se Fågelmannen ligga och njuta av denna soliga vinterdag. Där torget slutar tar järnvägsstationen vid och sedan skymtar Kyrkvikens vatten.

Stadshusets torn. Om jag inte kommer ihåg fel så har det varit ett torktorn för brandslangar för länge sedan.

Stadens skata sitter och vakar över sin stad. Det är en kylig dag, temperatur mellan -20--15 grader. Brrrrr! Bäst att fluffa till fjäderdräkten så jag håller värmen. Men det är ju skönt och trevligt att solen lyser.

... å sist av alla kom Marcus ut från omklädningsrummet och vi kunde åka hem.

/ Mona

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa din blogg.
    Du kan konsten att både fotografera o skriva.

    Skall bli spännande att följa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingmarie! Du är väl mammas väninna? Välkommen till min blogg. Kul att du gillar den. Men att jag kan någon konst vill jag inte hålla med om. Jag är som jag är och korten blir därefter som du ser:-) Men kul har jag .

      Radera