måndag 6 augusti 2012

Bakdag på Skog

Bullbak.
Eget betyg mycket goda.
Sonens betyg, godare än godast.
Vanlig lösare karemummabulldeg som hälls i långpanna.
Gör små hålor att fylla med ett "klet" av philadelfianost, florsocker...
Skäres i bitar när de har svalnat.
Receptet hämtat från Hemtrevligt-tidning ( som tyvärr inte ges ut längre )


Rabarbermuffins med vit choklad...
... men jag har bytt ut rabarber mot vinbär och vit choklad mot brun choklad. Det måste ju betyda att jag inte har bakat rabarebermuffins med vit choklad.

Trots att det är sommar så använder jag muffinsformar med tomtar på, "gör inget alls det".
Tycker även att dessa blev goda.
När jag baka gillar jag det men tyvärr blir det alldeles för sällan. Oftast går det månader mellan Skogs bakdagar när jag är bakerskan.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar