söndag 5 augusti 2012

En cykeltur till Kölaladan

29 juli 2012
Jag och min cykel tar oss tillsammans till Kölaladan där jag ska titta på utställningen som Köla fotoklubb har. Anledningen till utställning är 50-årsjubileum.

Mina favoritfotograf i klubben är Martin Hugne som är så duktig. Rekommenderar hans blogg. Du kan inte bara se vackra bilder utan han ger många tips på hur man fotograferar.
Kameran var som vanlig med som resesällskap.
De flesta bilder tog jag är jag satt på våffelcafét.
"Kölaalva och grusgropa"
Adolfsfors skola, min allra första arbetsplats som lärare.
Jag började min lärarkarriär här januari 1996 och då jobbade jag tillsammans med läraren Karin Göthberg, kokerska Maigon Bryngelsson och städerskan Marianne Väisänen.

En vanlig syn i västvärmländska sommaren, dvs kanotturister,

Bro över Kölaälven.

På tal om våffelcafét, jag var så sugen på våfflor. När jag kommer in och ska köpa mina våfflor så visar det sig att de även säljer klengås.
Beslutsångesten kryper på mig. Ok, jag äter en klengås medan de steker mina 2 klengåsar. Mums! Jag blir så mätt ( å go ) :-)

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar