måndag 6 augusti 2012

Jag och Kerstin på cykel till Grimsere/Grimserud

30 juli 2012

Jag och Kerstin tar oss en liten cykeltur på 6 timmar. Vårt mål är Grimsere och Hemsjön.

Solen skiner på oss och dagen blir underbar.

Här vilar våra cyklar medan ...

... jag fotograferar och Kerstin äter hallon. Synd att skogshallon är så små, men de är goda.

En och annan uppförsbackepromenad.

Hemsjön

Kerstin njuter av både dagen och platsen...
 ... likaså gör jag.


 Hos farbror Holger fick jag lära mig mycket om växter när vi gick runt i hans trädgård.
 Tusen tack till blomman som jag fick med mig hem.
Hans trädgårds stenparti var verkligen intressant.
Här fanns många "småväxter", som säkert många andra känner till även om inte jag gör det.

Aklejor är mina absoluta favoritblommor bland många andra.


Jag har dålig koll på hur snabbt knop är men jag tror jag höll hastigheten, fick i alla fall inga fortköringsböter.



Det var längre bort jag badade som barn.

 Fikasugna sökte vi upp denna ytterdörr som tillhör familjen Englund i Hovsten, men inte var det någon hemma här inte.

Jag uppskattar att jag trampat ca 4 mil och med alla pauser och pratstunder var jag åter hemma efter 6 timmar.

Tack till Kerstin för trevligt sällskap och guidning.

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar