måndag 10 september 2012

Alvin har dikterat några rader

 Hej! Jag heter Alvin och jag bor i Lima Dalarna tillsammans med min mamma Sofie och pappa Daniel. Jag är 50% limaing och 50% åmotsing, det är det inte många som är. Enligt många nära och kära anses jag vara en perfekt blandning av dessa "ingar".

Så fort jag vistas ute i vagnen eller på annat sätt beblandar mig med folk så flockas alla runt mig för att beundra min skönhet och underbara charm.

Damen i rosa här nedan är min mamma Sofie. Henne gillar jag skarpt. Men du pappa var inte bekymrad, jag gillar dig också men du är inte med på bild här. Du och mamma är bara bäst, jag lovar.

 Jag får vara med morfar när han ser sport på tv, undrar om det inte är OS i London. Inte lätt att se när jag inte är vänd mot tv:n. Bara jag blir lite större får jag kanske se tv-bilden också. Men jag ligger skönt i hans knä och morfar är trevlig att se på han ser så snäll ut. Gillarn´ skarpt.
 
Mormor hon gosar mig hela tiden. Hon är en jättebra mormor. Känner på mig att henne kan jag nog göra som jag vill med i framtiden, och det gör inget alls. Jag har bestämt mig för att gilla henne också.

 
Gammelmormor, det är en skön tant. Henne kommer jag nog också att kunna göra som jag vill med. Hon kommer helt säkert att se till att jag inte fryser om händer och fötter i framtiden. Hon stickar en vante på "nolltid" sägs det. 

 
Visst blir jag trött av Värmlandsluften och alla coola släktingar som hela tiden vill umgås med mig. Bäst att passa på att sova och vila mig som mycket ung, det är ju en himla masssa jag ska lära mig i framtiden och då är det bäst att vara utvilad.
 
Nej, nog för nu!
 
PS . Det är mormors äldre syster Mona som har hjälpt mig skriva. Hon är bara bäst, tror jag hon tror jag tycker. Hon skulle bara veta... DS
 
/ Mona

1 kommentar: