torsdag 6 september 2012

Nysätermârten 25 augusti 2012

Efter att ha suttit i bilen en stund för att vänta ut regnvädret så tog jag ändå beslutet att ge mig ut i mârtensvimlet. Regnvädret orkade jag inte vänta ut. Jag hade ju min fina blommiga regnkappa i kôfferten.



Ett trevligt inslag, med musikunderhållning alltså.



Så fina, å så svåra att motstå. Inte kunde jag bestämma mig för vilken färg jag ville ha så jag köpte båda. Senare fick min underbara goa lillasyster den röda som tack för kalaset igår. Vill du köpa en sådan kommer hon som gör och säljer dem att finnas på Arvika-mârten också. Kanske en bra julklapp. De ska bli mycket vackra i vinterkylan när rimfrosten lägger sig på vingarna och pärlorna, enligt tillverkerskan.


Jag gillar att köpa ätbart, prylar har jag ingen plats för. Älggrässaft och hembakade mycket goda knäckebröd.


Nöjd med mitt första besök på Nysätermârten, med undantag för vädret.

Nu fortsätter min dag med vikingacentret och senare på hemvägen Glava gamla kyrkoplats.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar