söndag 16 september 2012

Stockholm med Kerstin

En kvällspromenad kvällen innan milen.
Hör passerar vi Hötorget med konserthuset.
 
Segels torg

 
Snart dags för "milen". Vi roar oss p Etnografiska museet i väntan på start.
 
Här hängde jag upp mina önskningar. Bara att hoppas på att de slår in.
 


 
Jag är inte gravid. Min "höggravida" mage beror på magväska med kamera etc
 
En samuraj

En indian
 
En bygata


Ja, då har även jag besökt Ayers Rock i Australien
'
Kerstin och Nils Ferlin
 
Evert Taube tror jag sitter på Riddarholmen

Stadshuset. 

Hej, hej, hemskt mycket hej!

Riddarholmskyrkan, snyggare på utsidan än insidan, tycker jag.
 
En behaglig väg upp till Stadshustornet.



Riddarholmen, tror jag.


Njuter av utsikten.

Hjälp!


 
Så har Kerstin trollat bort mina dubbelhakor :-)

 
Kungafamiljens arbetsplats dvs kungliga slottet i Gamla stan


Gamla Stans mysiga gränder.



Lita på att det var drag på denna irländska puben. Dessa herrar bjöd på mycket fartfylld musik där ...
 
... stor fingerfärdighet krävdes.

 
Många fina byggnader i huvudstaden.



Bilutställning på Riddarholmen ...


Inte gjorde det något att det var mossa mellan dessa gatstenar, är bara snyggt.

En levande huvudlös "staty"

Solrosor ...
 
...mera solrosor.

 
Jag gillar att vistas i vår huvudstad. Stockholm har en helt annan charm är härliga Värmland.
 
Rekommenderar ett eller flera besök.
/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar