tisdag 30 oktober 2012

Jag letar frost i vackra höstdagen

Söndag 28 oktober
en strålande höstdag

Jag tar med min kamera för att gå ut och finna frostiga bilder, 
det var ju kallt natten som var.

Och vi har ställt tillbaka klockan,
och ställt in ( tillbaka ) trädgårdsmöblerna.

Ingen frost men en ensam lite Ölandstok

Rhododendronknoppen har gjort sig redo för att sova och börja nytt liv efter vintervilan.

Härliga första frosten

 En tydligt hösttecken

Jag närmar mig grannens tomt.

Där står grannens äppelträd i något gles höstskrud
 Jag smyger vidare på grannens tomt
...

och se där, en "frostig" stenmur.



Här är ju grannen själv,
bara att förklara varför jag smyger omkring i trädgården :-) 

Tillbaka till den egna trädgården
...

En något frostbiten gräslök som lagt sig för att vila.




Om du är glad för höst
sök då i mörker tröst.

När du ljuset saknar
tänd då ljus i stakar.

Luft så frisk å klar
alla soliga höstdar.

Inte frysa och nysa 
utan bara njuta och mysa.

Trevlig höst till oss alla!

/ Mona


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar