lördag 2 mars 2013

Spritmuseum mm Stockholm 26 feb 2013


På vår promenad ut till Djurgården passerade vi många fina byggnader. Anledningen till vår promenad var att besöka spritmuseet.
 Jag älskar att bara gå omkring och titta på ALLT inkl även människor. 
Allra bäst, att titta kostar ingenting men ändå upplever man massor.

Spybar, Stureplan

 På Djurgården passerade vi detta fantastiska hus. 
Ett sånt tror jag att jag skulle gilla att bo i.
 Det som är bra med drömmar är att de kostar inget.
Så det är bara att drömma...


På spritmuseet fanns en Vodka-utställning.

http://www.systembolaget.se/Dryckeskunskap/Om-sprit/Absint--den-grona-fen/

Här luktar jag på absint. Det fanns flera lukter att uppleva, spännande.

Anis som spelar en centralroll i viss sprittillverkning. Anis som smakar " lakrits", tycker jag.

Å jag som gillar koppar tycker denna apparat är riktigt vacker.

Fritz, föregångare till dagens bag-in-box. 
Fritz kunde samtidigt innehålla sex olika sorters dryck.

Lakritsutställning, även en liten nostalgitripp.


På väg från Djurgården.
Följande 3 bilder att jag tagit från Djurgårdsbron.

Söder med Katarina kyrkan,

Kastellholmen

och solnedgång, "långt därborta" i väster.

Malmskillnadstrappan i kvällsljus.

Å, nu så är det kvällen. 
Vi ska bo och sova på Rica Talk Hotel Kungsgatan (Hötorget)

En härlig första dag i huvudstaden.

Ny dag i Stockholm i morgon. Spännande att se vad morgondagen 
har att erbjuda.

/ Mona



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar