söndag 24 februari 2013

Så blev min söndag 24 februari 2013

En strålande dag i solsken

Två silvermedaljer i sprintstafett, både damer (Kalla&Ingmarsdotter) och herrar (Jönsson&Hellner). 
Grattis! Ni bjöd på en mycket angenäm stund "i soffan". 

Riktigt taggade och inspirerade så lastar jag och Jonas in längdskidorna i bilen. Jonas kör oss till Noresunds/Edas golfbana i Flogned, där skidspår är uppkörda.
5,1 km på tiden 48 minuter, Jonas var någon minut snabbare vilket berodde på att jag pausade för att fotografera. Ja inte åkte vi snabbt inte. Men vad gör det, vi njöt av vädret och platsen, vilket vi inte kunnat göra om vi åkt snabbar :-)

Bilder som visar härlig vintersöndag vid Eda golfbana.
Var lite mulet till en början men ...

...molnen försvann.


 Å som sagt, inte orkade Jonas vänta på mig inte.

En kvarglömd flagga vaktar ett golfhål.

Bakom tällerna på andra sidan Hugn finns kommunens slalombackar i Valfjället.


Al med många många kottar.

Många träd är så fina där de står "avklädda" i vintern.

 Snögubbe som vaktar golfbanan.

Snickarglädje, så fint.

Vilket vackert ålderdomshem Noresund måste varit tills någon gång på 1980-talet då det lades ner för att flytta verksamheten in i samhällen i nya lokaler. Nu verkar det som om huvudbyggnaden är oanvänd, tycker jag.
När vi hade åkt färdigt så satte vi oss vid en solvägg och njöt av takdropp och "pottetskrika" (nötväcka) samt lite andra pippifåglar som också verkade ha vårkänslor då de kvittrade för fullt. Härligt!

Vad det gäller mina övriga planer för söndagen som jag skrev om i tidigare inlägg så blev det inget av att rätta NP eller baka bullar. Den som spar den har allt det ... kvar. Men vilken skön söndag jag/vi haft.

Nu ska jag krypa i säng och läsa.
Jag läser "Alltid hos dig" av Maria Ernestam

 God natt till oss alla

/ Mona









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar