lördag 20 april 2013

Dagarna innan påsk i Lima Dalarna!

 Vi är packade och färdiga för en vistelse i Lima och Kläppen.

Packa kan jag men absolut inte klokt. På slutet slinker en massa "bra ha saker" med som oftast visar sig vara alldeles onödiga. Vi ska ju bara sova en, max två nätter. Mycket packning blir det :-)
 
 Alvin är "nyåten" vad det gäller kex och han är så kladdig och glad. Goaste Alvin som finns :-)

 Finns inga fel alls vad det gäller Kläppens backar. 

 Marcus och Melker trivs gott i Kläppen. Här tar de sig tid till en kortare fikapaus tillsammans med mig, Sofie och Alvin.

 Alvins första Kläppenbesök, tror jag.

 




 God morgon, hälsar Alvin sin mammas kusin Marcus. Har du sovit gott i vår soffa?


Findus har funnit sig en torr plats att vintersola sig på.

Nu ska jag visa er värmlänningar att jag har lärt mig krypa/åla. Å snabb är jag, "säger" Alvin.


 Efter två hela dagar i Kläppens backar var gossarna så här glad (och trötta).
 


 Jag och Sofie åker längdskidor i fina spår längs Västerdalälven. Underbara spår som passade oss jättebra. Tack för trevlig sällskap Sofie!


 Solnedgången sedd från Bergvalla (tror jag det heter).
 Västerdalälven
 
Här har vi självaste Sixten Jernberg.

Tack till Daniel, Sofie och Alvin för att vi fick sova hos er. Kramar i massor till hela härliga goa familjen Rauseus-Nygårds.

Härliga Dalarna!

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar