söndag 21 april 2013

Gröna cyklar i Magnor, Norge april 2013

 Fyra gröna trasiga cyklar kunde jag räkna till.
Jag gillar den gröna färgen.

 Varför?
Vad är det för mening med att förstöra?
Denna trägubbe ska välkomna gäster in till Magnor glasbruk men som ni kan se har någon, ganska rejält, givit "gubben stryk". Till vilken nytta?
Tråkigt mottagande för gästerna.
Jag hoppas ingen blir avskräckt utan åker in  och tittar i glasbruket för där finns så mycket fint.


Ena sidan bron.
 
 Älven som rinner genom Magnor, tyvärr vet jag inte namnet.
Två kort tagna som visar att våren är kommen även i Norge.

Andra sidan bron

Fina Magnor järnvägstation.
Tyvärr så fanns många tomma lokaler här i Magnor. Många tomma lokaler ger ett "spökligt" och förfallet utseende på ett samhälle. Men jag rekommenderar ändå ett besök här bl a Magnor glasbruk.
Själv inhandlade jag 5 kg räkor, av de bästa, för 179 NKR på Kiwi. Så billiga och så goda. 
Innan jag for in till Magnor så var jag i Matrand och köpte stearinljus i lysefabrikken där. Rekommenderar även ett besök där.
www.eidskog-lys.no/produksjon.html 

Jag stannade till på gränsen hos "Blåst", en liten privat glashytta, så trevlig (gamla G-kroen). Här köpte jag mig en ring där rosen var tillverkad av glas. Titta in där om du har vägarna förbi.
http://www.blaast.no/


/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar