lördag 20 april 2013

Långfredag 2013 Rättvik i strålande solsken

Långfredag 2013

En liten omväg från Lima till Åmotfors via "Siljanrunt", som var betydligt längre än jag trodde. Jag gillade omvägen bra, mycket bättre än Marcus gillade den.

 Målet med omvägen var Rättvik (och Nusnäs), men det hade inte varit nödvändigt att åka runt hela Siljan för det. Jag valde fel håll så det blev en rejäl omväg, tyckte jag också.

 En lång bro som leder rätt ut i Siljan till en liten ö.

 
 Rättviks kyrka



Ett berg av is mitt i Siljan.
 

... å på berget sitter Marcus
 

 Vy över Siljan.
 



Ett snabbt stopp i Nusnäs. Snabbt på med "hôkkle", på tuppen å...
Glad Påsk!
Nu åker vi hem, inga mera omvägar till Marcus stora glädje.
Härliga Dalarna!
Glad Påsk!

Kan detta vara flyget till Blåkulla?
/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar