tisdag 7 maj 2013

Arvika 6 maj 2013

Åker 7-tåget in till Arvika. 
Ska samåka i bil för vidare färd mot Karlstad där jag och Lotta ska avsluta vår värdegrundskurs som vi har gått tillsammans med Karin.
 En mycket bra, intressant och inspirerande kurs.

Då jag har lite väntetid i Arvika denna morgon passar jag på att dokumentera  morgonen och staden.

 Kyrkogatan med biblioteket längst bort i bilden.
 Stadshustornet

 Östra Esplanadens allé
 Det knoppar i stadsparken
 Det blommar i stadsparken


 Det knoppar i allén

När dagens examination är avklarad och jag är åter i Arvika och skiner solen sina härligaste vårstrålar. Plockar fram kameran igen.

 Kyrkviken med sundet ut till Glafsfjorden längst bort i bild. 
Västra Sund och Ingesund skulle jag tro att det heter på var sida om sundet.
 Västra sund
 Goddag och välkommen att handla en glass!
Fågelmannen och Trefaldighetskyrkan

En solig vårhälsning till dig från mig.

/Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar