tisdag 7 maj 2013

Konstrundan Hjärtat 4 maj 2013

Fyra damer i en blå Volvo,
åker runt enligt konstrundan Hjärtat.

Vi börjar hos Vildhjärtat.
En utställning ute i skogen
så mysigt och trevligt.


Don Quiote a la Brunskog om jag inte kommer ihåg helt fel. Jag tycker att Skrotnisse också kunde vara ett passande namn.

Mitt trevliga ressällskap för dagen: Anita Sandström, mamma Laila Guttke och Tove Johansen.



Ateljé med en underbar vy eller ska jag säga tavla. 

 En lur filur
 Jag ser en älg
 Trevligt med makt om man använder den på rätt sätt




Skogens konung med guldkrona och hans fru med guldig älgkoskälla
eller ...

Tvålkopp till vänster, så trevlig.


 En kul filur
Ser busig ut 
 "Ruvar på en hemlighet"

Vi besökta alla konstnärer och fick se måleri, keramik, glas, skulptur, textil


Vi avslutade konstrundan med lunchbuffé (lax och kyckling) på Orrnäset. 

Tack till Anita, mamma och Tove för en trevlig dag!

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar