måndag 27 maj 2013

Hittade minnen i lådor

En låda eller två eller tre ...
Fulla med böcker etc

Minnen i massor
Under min skoltid fick vi ta hem alla böcker

Delar här med mig lite av mina minnen

Övningsbok 1 där jag övade att skriva bokstäver. Undrar om inte flickan håller i ett O.
Say it in English. Minnet kommer ihåg "This is Spot. Spot is a dog."
Matematik åk 1. Jag har ett svagt minne av trollen och att vi tittade på tv. 

Årskurs 5 gick jag på Lundenskolan i Skövde. Här har vi gjort skoltidningen "Lundenstjärnan" som vi sålde för 5 kr st.

 Inga konstnärliga talanger att skryta med här inte. Men vi har varit i Flämslätt på läger och året var 1976. Detta häfte måste jag läsa mera noga för här sviker minnet ganska rejält.

Första läseboken handlade om Li och Lo, vad de nu var för varelser, troll kanske.
Våra visor, här fanns Herr Gurka, Min hatt den har tre kanter etc
 

         Nu har jag fyllt 18 år och börjat på körskolan hos Stig Jansson i Arvika.


Ett arbetsbetyg utfärdat av Per Bohlin min chef på Folkets Hus café i Åmotfors.
Jag hade tydligen skött mig bra.
25 kr/timmen var lönen.


Ja, det var ett smakprov från några av mina minnen.

/ Mona

2 kommentarer:

  1. Oj det var en hel del sparat där ..kul ;)

    SvaraRadera
  2. Hittade Trollebo och Li och Lo i förrådet att går. Minns att TVn stod på en hög metallställning med hjul och Trollebo sändes i svart-vitt. Undrar om det finns kvar på SVT?

    SvaraRadera