onsdag 1 maj 2013

God morgon världen!

Klockan är strax efter 9 denna soliga första maj-dag.
När jag började dagen med en rask stavpromenad över skogen denna morgon var kl 8 och utetemperaturen i skuggan var +4 grader Celsius.
Undrar var symbolen för grader finns på tangentbordet?

Jag stålsatte mig för att inte ta med mobil eller kamera. 
Knepigt, stålsätta mig. Vilken värld har jag byggt upp för mig egentligen. Jonas lever dessutom i ett "medberoende" av min teknik, ibland på gott och ibland på ont. Jonas är inte alltid road över att jag ofta ska stanna upp för att fotografer, jag ska bara kolla fb ... 
Jo, detta var allt ett sanningens ögonblick. Så går det när jag sätter mig och reflekterar, då kommer sanningen fram.
Men väl hemma igen efter inte alltför lång tid, egentligen inte alls lång tid så var jag snabbt inne och hämtade dator, kamera och mobil.
Nu sitter jag alltså här tillsammans med all min teknik, solen och fåglarna.
Å "stackars" nämnda Jonas är på pappersbruket till kl 14.

Inte ofta jag är utomhus vid denna, för mig, tidiga morgontimma. Jag förstår av alla snabba fottramp och "stavljud" som passerar att jag bor längs ett morgonpromenadstråk.

Solens morgonstrålar.
När jag nu tittar på denna bild så får jag en tanke, ska körsbärsträd vårdas genom att beskäras. Det blir en fråga till min ständige rådgivande trädgårdsmästare Gun. 

För att återgå till min bedrift att röra på mig i skog och mark denna morgon (utan teknikens alla under): ska jag anmäla mig till "Tjejmilen"? Det är min fråga. Har jag viljan att försöka träna upp min kondition till att slå förra årets tid på sträckan eller är jag alldeles för bekväm? Det sistnämnda är allt lockande :-) Ska jag vara med så vill jag förbättra mig. Detta tål att tänka på.  Tänker någon dag till.

 "Blåsippan ute i backarna står, 
niger och säger att nu är det vår..."


Då fortsätter min dag.
Önskar oss alla en härlig onsdag.

/ Mona
 

1 kommentar: