onsdag 7 oktober 2015

Kronefjälle i Skillingmark 11 september 2015

Har du aldrig varit vid Kronefjälle i Skillingmark så rekommenderar jag ett besök där.
Vi får väl se om jag kan locka dit dig med hjälp av mina bilder.
Det är inte alls långt att gå, uppskattar till 1 km. Men det är ju uppför. Tar du tiden på dig så tror jag nog de flesta orkar upp, om du nu tycker det är jobbigt med uppförsbackar.

Det är värt uppförsbacken för att uppleva den vackra vyn du möter där uppe.

Med på min promenad var Kerstin, Mats, Bodil, Marita och Lisbet.
Å tänk så trevligt vi hade.
Alla var vi fotografer.
Alla var vi glada. Varför skulle vi inte vara det?
Naturligtvis hade vi fika med oss.
Å så många goa skratt vi lockades till av olika anledningar.

 Sjön heter Björklangen
Egen teori, den kanske är "lang" och det växer björkar runt den ;-)

Dags för fika!





 Alla är vi fotografer

 Lilla vita pricken i högra hörnet är Skillingmarks kyrka.



Visst kan man undra över vad jag pysslar med?
Så ni får fortsätta att ta er en funderare på det :-)
Jag avslöjar inte.

En liten bildkavalkad på Kerstin

Så arg blir hon när ingen lyssnar på henne
 när hon anser att hon har något viktigt att säga 
;-)

Nu ser hon lite nöjdare ut. 
Tack Kerstin för initiativet att göra den här promenaden.

De här två damerna lärde mig massor om svampar, lavar och mossor.
Tyvärr, så är mitt minne så dåligt så jag kommer inte riktigt ihåg vad de lärde mig.
Råttsvansmossa eller var det lav? 
Men att de är kunniga och duktiga det kommer jag ihåg. 


Ljung och blåbärsris.
Så vackert!

Jag har hört att det finns skellingmarksinger som inte har varit här ;-)

En vacker plats i vackra Värmland

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar