lördag 3 oktober 2015

Hej på Arvika mârten 2015

Hej på mârten!

Denna mârtens-lördag bjuder på strålande solsken.
Môe fôlk ärrä i farrta,
denna mârtens-dag.
Môa hemvändare.


Kyrkogatan

 Gågatan
 Fôlk ärrä på varenda meter.
Trevligt, trångt ochh mysigt.
Precis som en riktig Arvika_mârten ska vara.

Lyckopåsarna finns fortfarande.
Kommer ihåg vad spännande det var att få öppna lyckopåsarna jag köpte/fick som barn.

 Kokosbollar hör till att handla när det är marknad

Jodå, då både skällde och rörde sig.

Ballonger i alla dessa färger och modeller.


 Flera vedkorgar har jag köpt på Arvika-Mârten,
men inte i år.

 Pengar och godis byter ägare.
 
På promenad i staden, lite i kanten av människovimlet.
 Stadsparkens pergola i höstiga färger.

Tredje oktober och än blommar det i blomlådorna.


Tegelbyggnaden är stadshuset.


Jag tittade in på Galleri 39 där Arvika Naturfotografer hade utställning. Jisses så många fina bilder de visade upp. Rekommenderar att ni tittar på deras bilder om tillfälle ges.


När jag nu har skrivit mitt inlägg om mârten så har jag stoppat i mig ganska mycket av godis jag köpte idag.
 


Hej på mârten!

Tack för alla trevliga små pratstunder som bjöds denna dag.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar