tisdag 5 juli 2016

Tusen trädgårdar - Blåsippebacken

Söndag 3 juli
Tusen trädgårdar
I Skarbol Flogned finns Blåsippebacken
Ett riktigt smultronställe att vila ögonen på och njuta trädgård

 Denna fina bukett hälsade välkommen redan nere vid vägen.
Värdinnan och trädgårdsmästarinnan Inger Sjöblom.
Här ger hon mig en "åthutning" ;-)  då hon ser mig i ögonvrån,
men se det lyssnade jag inte alls på.
Tack Inger för att du bjöd mig till din vackra och trevliga trädgård. 
Tyvärr så gjorde inte mina bilder ditt trädgårdsverk rättvist så det blev inte så många bilder trots att många fina motiv fanns.
Men några bilder blev lite nöjdare med.



 Hela trädgården med omgivning och utsikt är ett enda vykort.
Sjön Hugn där ner efter Noresunds/Edas golfbana

 Var så god och sitt ner!

Som ni ser så "flockas" fotografer runt värdinnan.

 Förmiddagen började med regn och lämnade droppar efter sig

 Lite av mina favoritblommor i Ingers trädgård

 Näckrosor i dammen
Golfbana
Hugn

 Välkommen att följa stigen upp på berget.
Där uppe (som inte syns på bilden) satt jag, Ellinor och Anne en stund och njöt utsikt och växter. Vi fick sällskap en stund av Reidar också.

 Blåbären var mogna. 
Lyxigt att sitta på en soffa och plocka blåbär.

 Så vackra löv.
 

Kanske har ni lagt märke till att jag inte har namngivit några blommor. 
Det är på så vis att jag inte kan namnen, 
men jag njuter av vackra växter ändå.

Tack Inger för goda snittar, cider och godis.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar