onsdag 1 februari 2017

På hemväg från Karlstad 26 januari

Senvägar är inte genvägar
men de kan vara riktig trevliga.

Nu har jag svängt av vid Högboda för att följa "Bodavägen" 
I ett hus i skogens slut
 
För sent såg jag rådjuren som nyfiket stod och tittade på mig när jag tog bilder av huset. Jag såg bara att de hoppade in i skog över stenmuren när jag skulle sätta mig i bilen.

Sjön Rinnen och Bodavägen
 

Jag står precis vid gränsen mellan Kil och Arvika kommun,
 gissar att bäcken är gränsen


Efter att jag har varit en sväng ut till väg 61 så svänger jag av vid Åmot skylten.
Vikene eller Gullsbyn
Ev att älven heter Slorudsälven


Lite spår av vintern finns i älven.
 


Åmot


Ett ljuvligt ljus som jag inte alls förknippar med vinter.
Jag följer sedan vägen som leder till Mangskog som ligger vid sjöns ände.
 
Isigt

Ljuset
 
Solnedgång

Mangskogs kyrka
i kvällsljus får avsluta min fototur 
och senväg från Karlstad.

Kyrktornet i olika bearbetningar



Värmland är fantastiskt
Å tänk så mycket vatten det finns.
Inte många metrar mellan vatten.

Någon gång ska åka till Rennstad där det fanns en vandringsled ca 5 km lång och med utkiksplats.

Jag kan ha fel på namnen då jag inte riktigt kommer ihåg var jag tog bilderna och har kollat google maps några dagar senare. 
Men jag har inte mycket fel, utan håller mig i närheten :-)

/ Mona







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar