onsdag 3 juli 2019

Mot Segmon med fotostopp

Stopp 1
Vackra rastplatsen vid Glafsfjorden utanför Arvika.








Stopp 2 som blev några stopp och då i trakterna kring Stömne
 Vad glor du på fåntratt? tycks nötet tänka :-)



 Byälven
Bollar som pryder våra åkrar och ängar. Jag sörjer att hässjornas tid är förbi, men det var ju ett förfärligt slit för bönderna att hålla på med.

Stopp 3, Gillberga kyrka. Har nu lämnat Arvika kommun och kommit in i Säffle kommun.

 Vackra minneslunden

 Kossor nere vid Gillbergasjön och Byälven

Stopp 4 och då det längsta stoppet på ca 20 minuter. Tur att jag hade fika med mig så jag hade något att fördriva tiden med när jag satt där i bilen och väntade på att få komma ut på E18.
Här asfalteras E18 och det i korsningen vid Nysäter. Långa köer från 3 håll.

Till slut kom jag fram till mamma och Sune där jag fick fika innan jag åkte vidare till Karlstad.

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar