onsdag 27 april 2011

Årjängstravet 17 april 2011


Ack, vad vi bedrog oss angående vädret denna dag. Visst sken solen men usch vad det blåste kallt. Ack ,vad vi bedrog oss, hästarna var inte alls så snabba som vi önskade att de skulle vara, med några få undantag.

Mitt ressällskap denna dag, Camilla och LarsGöran Rauseus och Jonas Magnusson. Som bilden säger så försöker Jonas och LarsGöran ta ut vinnarhästar, lättare sagt än gjort. 

Inte var det mycket folk på Årjängs travbana denna dag inte. Men å andra sidan på banan ska det vara hästar med kuskar och resten av folket ska sitta/stå bredvid banan som publik och sorgsna förlorare eller lyckliga vinnare.

En av två hästar jag satte 50 kronor på. Ingen av hästarna jag spelade på inbringade några pengar fast jag var så säker på att de skulle vinna. Ack, så fel jag hade. Men de ( hästarna ) är fina att se på alltid något.

Att det ska vara så svårt när det finns så mycket statistik att ta del av för att kunna satsa pengarna på rätt kuse.

Digital Look, Arvikas jubileumshäst. Många ägare har köpt in sig för 500kr/andel, dock inte jag men pappa, Camilla och LarsGöran. Inte vann hon idag inte, men en fin häst är det.


Men det är trevligt att komma på trav ibland även om jag är måttligt intresserad av dessa fyrbenta ettriga djur som biter där fram och sparkar där bak. Och säg inte att jag har fel. Jag är uppväxt med travhästar och blivit varnad för djurens båda ändar under hela min uppväxt. / Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar