torsdag 28 april 2011

Dikter skrivna av Kim och Sofie

Jag samlar lite dikter och rim i en liten bok.
När jag nu tittar i den så finner jag två dikter som mina syskonbarn har skrivit i myckt unga år.
Jag har deras tillåtelse att publicera dem offentligt på min blogg och det tackar jag dem båda för.

Först ut är Kims dikt som han skrev januari 1996 då dryga 8 år gammal:

" Du är min hand
du är långt bort
då får kärlekens armar ta ås
då får vi spring
så springer vi till stranden "

Så här såg Kim ut sommaren 2010

Här återger jag Sofies dikt som hon skrev 7 juni 2000, då hon var 10½år gammal

" Arm blir så varm när
våren är här
så kommer det bär
Vitsippar växer i skogens glänt
när man eldar löv så luktar
det bränt.
När man dricker saft
så får man kraft "

Här är en bild på Sofie som är tagen jul 2010


Jag tackar och bockar för dessa trevliga dikter. Varför inte skriva några nya dikter till moster.

Kram till både Kim och Sofie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar