torsdag 28 april 2011

Julklappsrim

GOD JUL

Det är så kul att skriva julklappsrim.

Skruvdragare till pappa:
" Å ha en skruv lös ä itte alltid så lätt,
men vi ska hjälpa dig på alla sätt.
Hôppes du nu ha vore snäll,
för nu får du paket lille Kjell " / 1998

Kläder till min syster Camilla:
" Camilla snäll å go på alla sätt,
med munnen hon "ljuger" så lätt.
Du får i alla fall paket,
du kommer att se ut som en sockerbet " / 1998

Fågelstuga till pappa:
" Tak över huvudet vi alla måste få ha,
Kjell, djura ja alle ska må bra.
En pinne du reser opp,
å sätter stôga på dess topp " / 1998

En flaska Galliano till Jonas:
"Meningen ä itte att du ska supe dâ full,
för da kan du lätt ramle omkull.
Smutte å må gôtt sak du gâre,
da blir vi glaé alle di näre å käre" / 1998

Biljett till Disney on ice till Kim och Sofie:
" Skridskoåkning av världsklass ska du få se,
även om Sundin och grabbarna inte är mâ.
Till Oslo du den 17 januari ska åka,
hoppas Pochahontas dig inte ska tråka "/1998

" Har du nu varit riktigt snäll,
så får du en resa utan hotell.
Till Norge näsan kommer att peka,
där får du se Pochahontas leka " / 1998

Diskborstshållare till Camilla:
" Faen vet om det är en hund eller kanin,
men jag vet att den är fin "
Diktad av Jonas 2000

Muskdeodorant till Camilla:
" Tänk att en del gör sig fin,
med hjälp av myskoxurin.
Raus kanske en klädnypa i näsan tar,
när du pisset på dig har "
Diktad av Jonas 2000

Hoppas att du haft en trevlig stund när du läst dessa rim.
Själv blev jag glad när jag hittade min lilla diktbok och blev påmind om vad jag har skrivit och sparat.
Jag blir inte alls ledsen om du ger mig ett julklappsrim i kommentaren.


1 kommentar: