söndag 2 oktober 2011

Arvika mârten söndag 3 oktober 2011

På söndagen är ingen torghandel på Arvika mârten. Denna dag är det Fru Fortuna ( lotterier etc ) och karuseller som gäller. 
När jag och gossarna kommer dit vid 15-tiden har det ännu inte börjat regna och det är trångt mellan karusellerna. 


Break dance var en häftig karusell, säger Marcus. 

Marcus och Emil väntar på att karusellen " Break Dance " ska börja. En biljett kostade 35 kronor fred- lörd, men under söndagen kostade det bara 20 kr/karusell.


Skulle man ha någon vinst med sig hem så fick man minsann vara god vän med Fru Fortuna, i alla fall om man vill ha en högvinst.





Det är allt en viss härlig stämning på ett tivloi: mycket färger/ljus, musik, karuseller för ung och gammal, pop corn, sockervadd ( fick jag aldrig köpa som liten för att det kladdade så mycket ), men jag fick desto mer/fler polkagrisklubbor, mycket folk ... 



Vem törs hoppa i denna hoppborg? Inte jag i alla fall.

"Naturligtvis" började det regna när vi var där, en "lång regnskur" om än inte så häftig.

Arvika hade tur denna mârtens helg, tur när det gällde det höga vattenståndet i Glafsfjorden. Men inget behövde flyttas, det blev ingen översvämning, inte just nu i alla fall.

Jag, Marcus och Emil avslutade denna mârtenskväll på McDonalds och det var det många andra som gjorde också.

Hej på mârten för detta år!

/ MONA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar