söndag 16 oktober 2011

Baldersnäs julmässa 16 oktober 2011

Nu så är det jul igen ....
nej det är det ju inte,  inte än, men vi ska ändå på julmässa... 

Anita, Tove och Camilla deltar i min, för dem, hemliga resa. Nej inte Snoka i Norge, Tössebergsklätten, Halmens hus utan vi ska till Baldersnäs. Ingen av oss har varit där innan och denna helg är det julmässa där.
Ledtråd var glöggen som bjöds vid Alcatraz i Gustavsfors.
Men vi fikade även på kaffe och äggsmörgås.
Vädret denna dag: solen strålar och det är en underbar varm höstdag. 

Tove meddelar " nervösa gubben där hemma " vart hon är på väg :-)

Det är vi tre som representerar det kvinnliga på Skog i Södra By Åmotfors.


Det fanns "dammråttor" att köpa...



... så många fina ringar det finns att köpa...
ringar av gafflar och skedar. Inte lätt att välja.


... det fanns "äppelskruttar" i trä att köpa ...


 Inte ofta jag " fångar " en pelargon och julgran (och en norsk granne ) på samma kort, men det gjorde jag idag.


Inte mycket julstämning i denna bild men vad gör det, en underbar höstdag i Dalsland.

På andra sidan Laxsjön ser man Billingfors.


 En blomstersäng.

Anita och Tove på promenad i herrgårdsparken.

Ett fantastiskt broräcke har denna lilla bro som leder till den lilla lilla ön.



Jag handlade: nubbekorv, konjaksost, skorpor i olika smaker, rött hagtornste, svagdricka, stearinljus, en jättefin disktrasa ( jo, det finns vackra disktrasor som dessutom är användbara ), samt någon julklapp.


... snart så är det jul igen...
Så mysigt, jag väntar, jag gillar julen så mycket.

Tackar och bockar mitt trevliga ressällskap för en mycket trevlig dag!

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar