söndag 30 oktober 2011

Mitt jobb som idrottlärare

Orientering står på dagens idrottschema

Till min hjälp har jag denna dag 5 trevliga herrar från Åmotfors orienteringsklubb med eldsjälen Olle Beckius "i spetsen". 

Här ser ni Olle som introducerar eleverna inne i klassrummet.

Dags att gå ut och se den spännande utrustningen som orienteringsherrarna har med sig. Inga "gammaldags stiftsklämmor" här inte utan en "pinne" att sätta på fingret. Pinnen stoppar du sedan i "kontrollburken" som läser av den och ger dig den tid du har behövt för att finna kontrollen. Häftigt!

Här visar Olle "målburken".
Dags för eleverna i år 5 och 6 att ge sig ut i skogen och leta kontroller.
Eleverna visar stort intresse för orienteringen.

 Då vet ni nu att kontrollerna ser ut på följande sätt.

 Två gossar i klass 5 får hjälp av Rune Byberg att starta.

Inga problem att lära ut orientering när jag får sådan proffshjälp.
Tack till er alla!

Eleverna gillade verkligen denna idrottslektion. Kul!

/ Mona


P.S
Enda misstaget denna lektion var att jag, fröken, hinner plocka in några kontroller innan två elever har funnit alla.

Som du ser i min text så är jag mycket dålig på att veta vad orden är som hör orienteringen till, men jag hoppas att du som läsare ändå förstår vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar