söndag 2 oktober 2011

Spelkväll på Skog


Nostalgikortlekar för mig och Jonas

Lita på att jag var glad när jag fann min " barndomskortlek " på loppis och dessutom till den billiga pengen 10 kr.


Gula bilen: Joakim Bonnier, Lola T 70, bilden tagen på Monza

Blå bilen: Jean Pierre Beltoise, Matra 660( prototyp), bilden tagen på Le Mans 1971
Vita bilen, egentligen den allra bästa i leken: Dr Helmut marko, Porsche 917, bilden tagen i Österrike 1971




Den röda bilen: Ronnie Peterson, March-Alfa ( Formel I ), koret taget i GP Monaco 1971. V8, 2996 kubikcentimeter, 450 hk, 302 km/t.


En nostalgilek till och den har jag kvar sedan min barndom

Opel Diplomat, en klar favorit.

Porsche 911 Carrera 240 km/h, Mercedes 350 SL 210 km/h, BMW 1802 165 km/h


Men kvällen bestod inte bara av nostalgi. Vi kastade gris också och just det spelet är hyfsat nytt för mig, mn om jag tittar på spelreglerna är spelet från 1986.
Dubbel stående gris 20 p


Gris på tryne ger 10 p

Avslutningsvis i regelboken finns att läsa bönen:

I grisarnas himmel
I grisarnas himmel finns gott om lianer
I dom klättrar grisar som äter bananer
På rotmos och fläsk finns alls inga planer
För i himlen är alla vegetarianer

/ Mona



1 kommentar:

  1. Jag hade också dom båda lekarna. Dom och säkert 10 andra ligger kvar hemma i källaren där jag växte upp. Kul att ta fram nån gång ibland. :)

    SvaraRadera