tisdag 13 december 2011

Monopol är ett ekonomiskt knäckande spel

I väntan på tredje advent spelar jag och Marcus Monopol.
Det finns inget annat spel som jag är så dålig förlorar i, som jag är just i Monopol.
Jag kan heller inte komma ihåg att jag någon gång vunnit i detta spel. Ekonomi har aldrig varit min " grej ", inte ens med låtsas pengar.

Jag är så glad. Jag hade första möjligheten att bygga hus. Pengar att tjäna ...


Marcus får tillfälle att köpa Centrum, typiskt.
Nu börjar det...

Se här, nu har han lyckats bygga 2 hus på Centrum och Norrmalmstorg.
Nu fortsätter det...
Förresten, han kom över Norrmalmstorg genom att bjuda mig mycket pengar och jag sålde eftersom jag tidigt var i ekonomisk kris ... 


Norrmalmstorg med hotell, 40 000kr i hyra.
Det är min skottkärra ...
Här tog spelomgången slut, jag lägger ytterligare en förlust till min meritlista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar