söndag 22 juli 2012

Cykel

"Tant" på cykeltur. När jag cyklar iväg med alla mina väskor etc så känner jag mig lite som Hedvig i serien "Från A till Ö". Min kära cykel har endast 3 växlar och det duger gott åt mig. Denna dag, måndag 16 juli, tog jag med mig min cykel på tåget. Jag skulle åka till Anna i Arvika och fika. 20 kronor kostade cykelbiljetten. Jag hade packat mina cykelkorgar med kläder "för väder" och lite frukt, kanske skulle jag få för mig att cykla hem. Min klädsel var inte av det sportiga slaget som ni ser.

Jag cyklade hem vilket tog mig 2 timmar, uppskattad sträcka ca 2,5 mil. Jag cyklade Taserud - Högvalta - Kärrsmossen - Jössefors - Ottebol - Åmotfors. en trevlig tur med inte allt för många och långa uppförsbackar. Lite regn innan Kärrsmossen men sen uppehåll. Bra cykelväder. Det enda besvärliga var den vida kjolen. Jag "knôggle" ihop den och satt på den vilket gjorde att det blev hyfsat obekvämt att sitta på sadeln.


Marcus har denna sommar skruvat och ändrat en av sina gamla cyklar. Här tömmer han Jonas gamla sprayfärger på cykeln. Å inte ser han ledsen ut.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar