söndag 1 juli 2012

Midsommar i Lima Dalarna 2012

Vi är bjudna till Katarina och Sörens sommarstuga "vid sjön".
Katarina och Sören är Daniels föräldrar.
På väg upp till fjället går det kor längs vägen, lite exotiskt kan vi tycka som inhägnar våra kor.


Här kommer vi att trivas gott denna midsommarafton. Inga myggor plågar oss heller så det är bara att njuta av god mat, dryck och trevligt sällskap.
En stuga utan el och vatten, alldeles underbar.

 Värden kokar kaffe.

Kaffet smakade jättegott.

Familjens bastu

Ved i skydd för regn och rusk.

Marcus och Daniel provar fiskelyckan vilket resulterade i en liten fisk som inte fick följa med in till land.



Familjens utedass

Hög mysfaktor på detta utedass. När skymningen föll fanns det levande ljus att tända.


Ingen skitdoft här inte. Katarina (tror jag) hade plockat massor av doftande blommor som hon satt i vaser.


Till slut lyckades jag fånga "spetten" på bild.

Lite längre bort hade ungdomar fest och dit gick vi också en liten stund.

Är ganska säker på att dessa två åmotsingar trivdes gott denna midsommarkväll.

Lite om maten:
Värdparet bjöd på grillad/halstrad öring, Camilla hade med frestelse och köttbullar. Själv hade jag ansvar för sill och jordgubbar. Sillen glömde jag hemma på Skog men jordgubbarna lyckades jag komma ihåg. Summan = en midsommar utan sill.
Men ändå, så gott!

Tack till Katarina och Sören som bjöd oss denna kväll.

Tack till oss alla som bidrog till en trevlig kväll.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar