söndag 1 juli 2012

Misantropen i Berättarladan Rottneros 21 juni

Jag blev bjuden att komma till genrepet på Misantropen i Rottneros Berättarladan. Det är Västanåteatern som framför skådespelet och de gjorde det mycket bra.

Det var mitt första besök i Berättarladan men jag hoppas verkligen att jag åker dit till framtida somrars skådespel. Det var så trevligt.
Tack till Stella som bjöd in mig.

Anitha Sandström och Kerstin Axelsson var också med denna magiska sommarkväll.

Några skådespelare strax innan förställningen började.

 I pausen fikade vi från medhavd fikakorg. Tack till Anitha och Kerstin som bjöd på mycket gott. Solen visade sig denna kväll från sin allra bästa sida. Underbart!


En jättetrevlig förställning med många tänkvärda aktuella tankar som gäller även idag trots att berättelsen skrevs ner av Moliére redan på 1600-talet.

Inte märkte jag av att det var genrep. Jättebra, när jag väl förstod, för lite trög var jag i starten.

Många har berättat om hur kallt den kan vara i Berättarladan om det är dåligt väder. Denna kväll hade vi inte användning för varken extra tröjor, filtar eller fingervantar.

Vi såg att dörren stod öppen till kostymutställningen från tidigare teateruppsättningar. Snällt frågade vi om vi fick ta en snabbtitt, trots att det var stängt och naturligtvis fick vi det.

Nils Holgersson

 Bannlyst

 ???

???
Rekommenderar den vackra utsällningen. Jag vill gärna titta på den igen.

Pga av en härlig somrig sommarkväll med vacker solnedgång så valde vi att inte åka hem direkt efter förställningen.

Vi (jag och  Kerstin) kände ett "stort behov" av att uppleva solnedgången sedd från Kolsnäsudden. Anitha hade inget att invända utan följde naturligtvis med. Följande bilder tog jag där:




Anitha väntade tålmodigt när jag och Kerstin agerade fotografer.







Inte är det jag, Kerstin och Anitha som badar här inte.

Nästa stopp, några km från Gräsmark vid sjön Rottnen upplevde vi en stund av den fina sommarkvällen och värmländsk natur.

 Läste nyligen i en turisttidningen att platsen kallades "Lilla Mallorca".



Ett kvarglömt sommarfotspår

Stopp!
Här var det fint!
Nu är vi i Fredros vid Treen. Vi börjar närma oss midnatt.
Härliga sommarnatten!

Jag och Kerstin är flitiga användare av våra kamror.

 Treen och solnedgång. Underbart!
Ser ni? Det har kommit med ett troll i bilden, mystik.


Nu blev det inga mer stopp, vad jag kan komma ihåg.
Jag tackar Anitha och Kerstin för en trevlig kväll och trevligt sällskap.

Det hann bli midnatt innan vi kom hem.
Vi fick verkligen njuta av en härlig värmländsk sommarnatt.

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar