måndag 16 juli 2012

Sammanfattning av vår semesterresa 7-13 juli 2012

Vi lämnade Åmotfors lördag 7 juli och kom hem fredag 13 juli efter ca 130 mil i bil, mycket nöjda och belåtna. Då hade vi varit i Tiveden, Kalmar, Borgholm, Kristianopel och Karlskrona.

Vi har haft sol, vind och sommar alla dagar. Inget regn alls har fallit på oss. Vilken tur då det har regnat ganska rejält runt om kring oss.
En resa med mycket historia och rosor.
Upplevelserna och intrycken var många, intressanta och trevliga.
Bekvämligheter upplevdes bl.a genom att bo på  centralt belägna hotell och äta hotellfrukostar.
Marcus gillade visserligen många av upplevelserna men han trivdes många gånger allra bäst när han fick sitta på hotellrummet och nyttja tv och dator.
Jonas var familjens chaufför hela tiden. Jag var familjens GPS i bilen med mycket god hjälp av Marcus. Det visade sig att Marcus är mycket säker på både lokalsinne och väderstreck oavsett om vi satt i bil eller var på promenad.

På de längre bilsträckorna virkade jag mormorsrutor. Rutor som jag ännu inte vet vad jag ska använda till. Vi lyssnade även till nedladdade sommarpratare eftersom radion i bilen är trasig.

Marcus sov bort tid i bilen, något han aldrig gjort förut. Aldrig dvs inte sedan han var ca 8 månader för han har alltid varit en nyfiken och pratig gosse på våra resor.
När vi vistades ute på promenad var jag frivilligt rustad som familjens alldeles egen sherpas ( enligt Jonas ) . För rättvisans skull så ska jag berätta att Jonas erbjöd sig många gånger att hjälpa till att bära.
Vi har ätit gott och mått gott.
Men, som jag alltid tycker, borta bra men hemma bäst.
Nu är det alltså skönt att vara hemma.
/ Mona

P.S

Vi lever ju i en "trådlös" värld ?!?!?!?!?!
Vi hade med oss "trådar i massor"

3 mobiltelefoner = 3 laddare
2 datorer = 2 laddare
2 kameror = 2 laddare

Trådlöst var det :-)

D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar